دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ایرپاد 2

بعد از 2 سال انتظار طولانی، نسل دوم ایرپاد از راه رسید و این مدل دقیقا شبیه همان مدل قبلی است. اما داخل این محفظه چیست؟ ایرپاد 2 به همراه یک محفظه شارژ بی‌سیمی با همان قیافه قبلی خود وارد بازار شده است که هوشمندتر و سریع‌تر از نسلی قبلی خود می‌باشد و باید این موضوع را قدردان چیپ H1 جدید باشیم. حالا می‌توانید فقط با صدا کردن یک اسم، سیری را صدا بزنید. سیری جوابگوی سوالات شما خواهد بود.

اگرچه، وقتی صحبت از این مشخصه‌های کاربردی می‌شود، اپل قیمت این محصول را خیلی بالا نبرد. AirPods 2 ضد آب نیست و در برابر عرق مقاوم نمی‌باشد و اکولایز نیست. اما هنوز برای طرفداران iOS بهترین ایرباد بی‌سیمی می‌باشد.

مشخصه‌های جدید ایرپاد با iOS 13 می‌آید. اولین مشخصه اجازه می‌دهد که سیری پیام‌های جدید را بخواند و اجازه جواب دادن با هندزفری را بدهد. دومین مشخصه به مالک ایرپاد اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی را با لمس آیفون خیلی سریع به دوستان خود ارسال کند. اگر قصد خرید ایرپاد 2 را دارید بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید.

بررسی ایرپاد 2

طراحی و ساخت

زمانی که ایرپاد اورجینال در سال 2016 معرفی شد من تصور کردم این ها شوخی و مزاح است اما اپل علاقه ای به مزاح نداشت چون بادها قرار بود یک سمبل باشند .اپل قرار نبود کارها را پیچیده کند و برای همین نکرد. این بادها (سر هدفون) که 0.14 اونس وزن داشتند و ابعاد آن 0.7 در 0.7 در 1.6 اینچ است هنوز هم در رنگ سفیدی پلاستیکی می باشند .یک سری از شبکه های توری خاکستری-سیاه سر بادها را تزیین می کنند.از آنجایی که انتظار این همه انحراف گسترده از یک طراحی موفق را از سوی اپل نداشتم ، از اینکه ایرپاد دارای رنگ های گوناگون نیست ناامید شدم. حداقل تلفن های خود را هماهنگ کنید و یک ایرپاد مشکی یا خاکستری به من بدهید و خیلی خوب می بود اگر ایرپادهای 2 واقعا ضد آب و ضد عرق بود که متاسفانه این کار صورت نپذیرفت.

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما  در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

اتصال ایرپاد 2

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند. ایرپاد نسل اول از تراشه W1 بهره می‌برد و نسل دوم ایرپاد از تراشه H1 استفاده می‌کند.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که  پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

باتری و شارژدهی

مانند ایرپاد قدیمی ، اپل ادعا می کند که ایرپاد جدید می تواند تا 5 ساعت شارژ باشد. به خاطر چیپ H1 ، شرکت اپل همچنین می گوید که پادها تا 50 درصد زمان بیشتر برای صحبت را فراهم می کنند. من تا 4 ساعت و 40 دقیقه را با این ایرپادها تست کرده ام و این در حالی بوده است که هم فیلم دیدم ، هم موسیقی گوش کردم و به مدت 30 دقیقه با پدرم صحبت کردم.زمانی که پای شارژ به میان می آید ، تنها باید پادها را به داخل کیس شارژشان بگذارید که 24 ساعت شارژ اضافه را در صورت شارژ با وایرلس یا برق فراهم خواهد کرد. مانند قبلی ها ، شارژ وایرلس 3 ساعت زمان گوش کردن و 2 ساعت صحبت کردن را از 15 دقیقه شارژ ارائه می دهد.

اما همانگونه که از اسامی پیداست بزرگترین تفاوت بین کیس های شارژ این است که یکی از آنها می تواند به صورت وایرلس شارژ شود. تمام چیزی که نیاز دارید Qi-compatible charger می باشد . متاسفانه اپل ، ایرپاورهای شارژی خود را کنسل کرد و شما ناگزیر به سوی Mophie و Anker خواهید رفت. هر چند آنها مانند بادهای گلکسی نیستند که به راحتی شارژ می شوند اما واقعا بدردبخور هستند.

خرید ایرپاد 2

جمع بندی

قیمت نسل جدید ایرپاد تغییری نکرده است و با همان قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس است. افزایش قیمت در کشورما همانطور که می‌دانید تحت تاثیر قیمت دلار است و اپل نسبت به نسل قبلی هیچ افزایش قیمتی نداشته است. شما با پرداخت همان هزینه قبلی یک ایرپاد با تراشه H1 دریافت می‌کنید که به مزایای آن نیز پرداختیم. اما این مدل دارای قاب شارژ بی‌سیم نیست. اگر می‌خواهید که قاب با قابلیت شارژ بی‌سیم داشته باشید باید ۱۹۹ دلار پرداخت کنید.

این قاب‌های بی‌سیم به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند که قیمت آن‌ها ۷۹ دلار است. اگر از ایرپاد فعلی خود راضی هستید می‌توانید قاب آن را به تنهایی تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که باتری ایرپاد شما نسبت به استفاده‌ای که از آن داشته‌اید تحلیل می‌رود. اگر شما نیز از باتری ایرپاد فعلی خود راضی نیست خرید نسل جدید ایرپاد در بلند مدت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

ایرپاد ۲ فناوری عالی دارد درست همانند نسل اول خود. اگر اپل کیفیت صدا را در این هدفون افزایش می‌داد ما بیش از پیش عاشق این دستگاه می‌شدیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. با این حال پیشرفت‌های صورت گرفته برای سرعت و ویژگی‌های بی‌سیم بسیار عالی و کاربر پسند هستند. عمر باتری پیشرفت قابل توجهی نداشته است اما در کلاس خود همچنان بهترین است و ما نمی‌توانیم ایرادی از اپل بگیریم.

اگر نسل اول ایرپاد را دارید و باتری آن به مشکل نخورده است، خرید ایرپاد ۲ پیشنهاد نمی‌شود چون تغییرات به قدری نبوده که ارزش خرید مجدد داشته باشد. اما اگر عمر باتری ایرپاد فعلی تحلیل رفته و یا تازه می‌خواهید این سبک محصول را خریداری کنید ایرپاد ۲ یک گزینه فوق‌العاده است. برای خرید محصول کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی