دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون XS

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا خرید ایفون xs پشیمانی به دنبال دارد یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون xs

طراحی و ساخت

طراحی آیفون XS نسبت به نسل قبلی تفاوت بسیار کمی داشته و تا زمانی که ندانید دقیقا کدام بخش تغییر کرده شاید نتوانید فرق میان آیفون X و XS را تشخیص دهید.

این گوشی ابعادی 143.6×70.9×7.7 میلیمتری دارد که نسبت به نسل قبلی تفاوتی نکرده اما وزن آن 3 گرم بیشتر شده و به 177 گرم رسیده است.

همانند گذشته بدنه اپل برای آیفون XS بدنه پشتی شیشه‌ای با قاب فلزی در نظر گرفته که البته گواهینامه IP68 را نیز دریافت کرده و تا حداقل عمق 2 متر و به مدت 30 دقیقه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

در سمت راست بدنه کلید پاور و اسلات ورودی سیم کارت، در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و کلید سایلنت کردن گوشی و در قسمت پایین بدنه اسپیکر استریو، میکروفونهای اول و دوم، و پورت لایتنینگ برای اتصال گوشی به شارژر و سایر لوازم جانبی تعبیه شده است. البته یک اسپیکر استریوی دیگر به همراه یک میکروفون برای کاهش نویز نیز در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد.

 

با وجود اینکه طراحی تفاوتی نکرده اما کیفیت ساخت آیفون XS همانطور که از شرکتی چون اپل انتظار می‌رود بسیار بالاست اما وزن گوشی نسبت به رقبایی چون گلکسی اس 9 بالاتر است و با قد و قواره‌ی این گوشی سنگین به نظر می‌رسد.

نمایشگر

به بررسی آیفون XS از نظر نمایشگر می رسیم. همان طور که گفتیم، نمایشگر ۵٫۸ اینچی OLED آیفون XS نسبت به مدل پارسالی خود واقعا تغییری نداشته است، اما با ارائه‌ی رنگ های قوی، کنتراست بالا و رنگ مشکی واقعی، همچنان یکی از بهترین های بازار می باشد.

اپل عملکرد این صفحه نمایش را با افزودن ۶۰ درصد رنج دینامیک بهتر به HDR 10 موجود و فیلم های Dolby Vision بهبود بخشیده است. تکثیر رنگ ها و وضوح بین رنگ های روشن و تاریک بسیار خوب بوده و در کل، تماشای یک ویدیوی  HDR با این نمایشگر بسیار لذت بخش تر از قبل شده است.

ضمنا همان طور که گفتیم، چیپست  A12 Bionic جدید موجود در آیفون XS باعث بهبود سرعت و عملکرد این دستگاه شده است. اپ ها در لحظه ای باز و بسته می شوند و تجربه‌ی بازی با آیفون XS به گونه ای است که انگار یک کنسول بازی را در یک اسمارت فون گنجانده باشند! عملکرد کلی دستگاه فوق العاده بوده و در بحث گرافیکی هم این اسمارت فون بهتر از قبل عمل می کند.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد.

مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱٫۸ درست شبیه به مدل آیفون X است.

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم۴۰ K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه گرفت.

سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.

ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.

اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.

اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند.

در حال حاضر آیفون XS بهترین دوربین را در میان سایر محصولات اپل دارد، اما آیا در بین تمام گوشی های همراه به روز دنیا هم آیفون XS رتبه اول را از آن خود کرده است؟

سیستم عامل و رابط کاربری

آیفون XS اپل به طور پیش فرض از سیستم عامل iOS 12 بهره می‌برد که هم اکنون طی به روز رسانی برای آیفون X هم منتشر شده است. عملکرد سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS بسیار روان، دقیق و بدون مشکل است و در حین کار با این گوشی هیچ لگ و تاخیری در آن دیده نمی‌شود. روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری iPhone XS و هماهنگی آن با بستر سخت افزاری دستگاه به خوبی در حین بکارگیری آن قابل درک خواهد بود و این مسئله از نقاط قوت گوشی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه مثل آیفون X، دکمه هوم از آیفون XS هم حذف شده، بنابراین در سیستم عامل iOS 12 نصب شده روی این دستگاه دستورات اشاره‌ای خاصی تعیین شده‌اند که امکان جایگزین کردن خیلی از کارهایی که قبلا با فشردن دکمه هوم گوشی امکانپذیر می‌شدند را فراهم می‌کند. برای مثال برای دستیابی به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) کافیست کاربر انگشت خود را زیر صفحه نمایش گوشی قرار داده و تا وسط به سمت بالا بکشد و برای چند لحظه در همانجا مکث داشته باشد. بدین صورت لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان می‌شود.یکی دیگر از ویژگی های خاصی که اپل در آیفون XS ارائه کرده با نام مموجی (Memoji) معرفی شده که تکمیل کننده یا نسخه ارتقاء یافته همان قابلیت انیموجی (Animoji) است که سال گذشته اپل از آن رونمایی کرد. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند تغییراتی را در اموجی هایی ایجاد کند که می‌خواهد حالت چهره وی در آن ها پیاده سازی شوند. برای مثال می‌توانید رنگ پوست اموجی را تغییر دهید یا برای او عینک بگذارید و غیره. پشتیبانی از سیری (Siri) هم می‌تواند یکی دیگر از قابلیت های خوب سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS باشد که البته چندان برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد. بنابراین به طور کلی iPhone XS اپل از نظر سیستم عامل و رابط کاربری یک گوشی بسیار عالی و با کیفیت است که هماهنگی خاصی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن برقرار بوده و این مسئله منجر به افزایش سرعت عملکرد و پاسخگویی دستگاه می‌شود.

گوشی ایفون XS

سخت افزار

یکی از بخش‌هایی که هر ساله اپل دست به تغییر در آن می‌زدند همین سخت‌افزار است. امسال این کمپانی از جدیدترین چیپست خود با نام A12 در آی‌فون Xs بهره برده است. در این چیپ از سرعت دوبرابری خبری نیست و تنها شاهد بهبودهایی در آن هستیم. A12 به گفته سازنده آن نسبت به نسل قبلی 15 درصد سریع‌تر است و تا 40 درصد بهینه‌تر خواهد بود.

همچنان در این چیپ نیز از 6 هسته پردازشی استفاده شده که شامل 2 هسته برای محاسبات حرفه‌ای و سنگین و ۴ هسته کم مصرف می‌شود. البته ظاهرا اپل بر روی هسته‌های کم‌مصرف تایم بیشتری گذاشته و آن‌ها را با بهینه‌سازی‌های بیشتری همراه ساخته است؛ در نتیجه هنگام استفاده عادی و روزمره انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند تا شاهد بهبود شارژدهی گوشی باشیم.

A12 اپل رسما نخستین چیپست دنیا با فناوری ساخت ۷ نانومتری بوده که در یک محصول تجاری راهی بازار شده است (کایرین 980 هواوی نخستین چیپست 7 نانومتری معرفی شده (!) در دنیاست که هنوز در هیچ دستگاهی دیده نمی‌شود). با تمام این‌ها نمی‌توان به قدرت بالای این چیپست شک کرد. برای مقایسه بد نیست بدانید که کوالکام تمام هنرش را برای ساخت اسنپدراگون 845 به خرج داد اما به گرد پای A11 اپل هم نرسید چه رسد به A12!

واحد گرافیکی این چیپ شامل ۴ هسته شده و نسبت به گذشته ۵۰ درصد بهبود را تجربه می‌کند. بد نیست بدانید که این چیپست به موتور عصبی هشت هسته‌ای نیز مجهز شده که ارتقا قابل توجهی داشته و استفاده آن در پردازش‌های مربوط به یادگیری ماشین است. تمام این مجموعه قدرتمند توسط ۴ گیگابایت رم همراهی می‌شود تا شاهد ارتقا یک گیگابایتی نسبت به آی‌فون X باشیم. این دستگاه در ۳ نسخه 64/256/512 گیگابایتی عرضه خواهد شد و همچون سال‌های گذشته نمی‌توانید این میزان را با کارت حافظه ارتقا دهید. گرچه بدون بررسی آی‌فون Xs و نتایج بنچ‌مارک‌ آن می‌توان این گوشی را قدرتمندترین دستگاه حال حاضر دنیا دانست اما برای اثبات این قضیه می‌بایست مدتی را دندان بر جگر بگذارید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکردی عالی
  • بهبود‌های موثر در دوربین
  • Ios 12
  • دوام بیشتر نسبت به iPhone X

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالا
  • مقداری تغییر در طراحی که استفاده از قاب‌های محافظ قدیمی را ناکارآمد می‌کند
  • افزایش مصرف باتری

نظرات (۱)

  • فروشگاه اپل آیدی
  • سوالی در مورد با اپل آیدی داشتم:
    اپل آیدی آمریکا با اعتبار از کجا تهیه کنیم؟

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی