دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خرید ایفون se

آیفون SE دقیقا‌‌ همان طراحی و ساختار آیفون ۵ اس را دارد و می‌توان گفت تنها فرق آن با آیفون ۵ اس‌‌ همان SE در پشت گوشی است و فرق دیگری ندارند. از لحاظ کیفیت ساخت هم آیفون SE با آیفون ۵ اس برابری می‌کند و به‌‌ همان اندازه سبک و خوش دست است. آیفون SE ضخامتی ۷٫۶ میلیمتری و وزنی ۱۱۳ گرمی دارد و اپل این گوشی را در ۴ رنگ رزگلد، طلایی، خاکستری و نقره‌ای عرضه کرده است. در قسمت بالایی بدنه کلید پاور، سمت راست اسلات سیم کارت، سمت چپ کلید‌های کم و زیاد صدا به صورت جدا از هم و کلید مخصوص قطع صدا و در قسمت پایینی بدنه نیز جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون، پورت ورودی کابل Lightning جهت اتصال به کامپیو‌تر یا شارژ گوشی و اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی دیده می‌شود. به طور کلی نمی‌توان ایراد خاصی به طراحی و کیفیت ساخت آیفون SE گرفت و می‌توان آن را در رده بهترین‌ها به حساب آورد. بنابراین می توان گفت خرید ایفون se گزینه مناسبی خواهد بود.

طراحی و ساخت ایفون se

اول از همه باید تکلیف خودتان را مشخص کنید که از طراحی iPhone 5 خوشتان می آمده یا خیر چون SE تا حد بسیار زیادی از همین طراحی و پلتفرم بهره برده است که هرچند ظاهر نوستالژیک و برای طرفدارارن آیفون ۵ خوشایندی را دارد اما به هرحال این ایراد کوچکی نیست که مهندسان اپل زحمت طراحی مجدد را به خود ندادند و  از طراحی کهنه ی iPhone 5 بهره برده اند.رنگ های این آیفون خاکستری ، طلایی و نقره ای به انضمام رنگ جدید و محبوب اپل یعنی رز گلد هستند. بدنه ی این گوشی از بر خلاف پرچمداران که از سری ۷۰۰۰ آلومنیوم ساخته شده بودند از سری ۶۰۰۰ استفاده کرده است.  با وجود همه ی ایرادات شاید همچنان SE در بازار کم تنوع طراحی های گوشی های هوشمند ظاهری گیرا داشته باشد.

صفحه نمایش

اگر می خواهید بدانید سازنده چگونه با وجود حفظ بخش عمده ی خصوصیات سخت افزاری آیفون 6S چگونه قیمت محصول جدید را 250 دلار کاهش داده است، قسمت مهمی از پاسخ خود را در این بخش خواهید یافت، چرا که اپل برای «آیفون SE» همان نمایشگری را مورد استفاده قرار داده که در آیفون 5 مشاهده کرده بودیم و تردیدی وجود ندارد که تولید این قطعه پس از 4 سال به مراتب ارزانتر تمام خواهد شد.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

سخت افزار

بزرگترین تفاوتی که آیفون SE جدید نسبت به iPhone 8 دارد، استفاده از یک چیپست جدید و پرقدرت است. با اینکه طراحی و بخش های بیرون این دو دستگاه کاملا باهم یکسان هستند، اپل اجزای درونی آیفون جدید را با یک چیپست بهبود یافته تغییر داده است.
همین قدرت پردازشی بالا، باعث شده تا iPhone SE 2020 در اجرا کردن و گشت و گذار بین اپ ها و ویرایش عکس ها و ویدیو ها رقیب جدی خانواده iPhone 11 باشد و همچنین به لطف همین چیپست جدید، عملکرد تصویر برداری و پردازش تصویر آن هم به طرز چشمگیری بهبود یافته است. به نظر می رسد که اپل همزمان با پایین نگه داشتن قیمت محصولش، عملکرد پردازشی آن را به طرز قابل توجهی بهتر کرده و همین کار باعث شده تا تجربه استفاده ما از SE جدید این را ثابت کند که این دستگاه با iPhone 11 Pro Max، قوی ترین محصول اپل تاکنون، برابر است.
البته اگر بخواهید قدرت پردازشی این دستگاه ها را تا حداکثر آن ها ببرید، iPhone 11 Pro در پردازش های گرافیکی و اپ های سنگین بهتر عمل می کند، اما حتی با اجرای بازی سنگینی مثل Pascal’s Wager هم آیفون SE جدید هیچ ضعفی از خود نشان نداد. کاربران جدید تا وقتی نخواهند از حداکثر توان پردازشی SE 2020 استفاده کنند، نمی توانند تفاوتی بین این دو محصول پیدا کنند.
نکته جالب اینجاست که SE جدید از نظر توان پردازشی چیپست اندکی توسط اپل دستکاری شده است. نتایج بنچمارک های ما نشان داد که جدیدترین آیفون اپل از نظر قدرت خام پردازشی از خانواده iPhone 11 کمی ضعیف تر است و این یعنی اپل سرعت چیپست را بسته به عملکرد باتری تغییر داده است. همین تفاوت را می توان بین iPhone 11 و iPhone 11 Pro نیز دید. تفاوت های اندکی در امتیازات بنچمارک ها نشان می دهد که هر تجربه کاربری برای قشر خاصی از کاربران ارائه شده است. کسانی که به مدل های پرو علاقه بیشتری دارند، خواهان حداکثر توان پردازشی هستند، ولی کاربران "معمولی" احتمالا از قدرت پردازشی iPhone SE 2020 کاملا راضی باشند. همچنین این دستگاه رم 3 گیگابایتی دارند که از حافظه رم 4 گیگابایتی iPhone 11 ها کمتر است.
در مدت زمانی که iPhone SE جدید را تست می کردیم، تاخیر های اندکی را در عملکرد آن شاهد بودیم، مخصوصا در بخش تصویر برداری که دستگاه برای پردازش و ذخیره هر تصویر یک تا دو ثانیه زمان صرف می کرد. البته این مشکل چندان بزرگی نیست، اما برای کاربرانی که به دنبال نهایت سرعت هستند و می خواهند بلافاصله بعد از ثبت عکس آن را ببینند، شاید ناامید کننده باشد.

گوشی ایفون se

نرم افزار

سازنده برای این محصول جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 9.3 را در نظر گرفته که علاوه بر «شیفت شب» از ویژگی های جدید دیگری نیز بهره می برد، از جمله محافظت از note ها با گذرواژه یا اثر انگشت و گوش به زنگ بودن همیشگی Siri در تمام طول شبانه روز بدون نیاز به لمس دستگاه، که این آخری مهم ترین قابلیت اضافه شده در این نسخه به حساب می آید و تجربه کاربری دستیار دیجیتالی اپل را به شکل قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.اپلیکیشن Apple News نیز در این نسخه بروزرسانی شده و از امکانات شخصی سازی بیشتری برخوردار است، اما هنوز بسیاری از قابلیت ها از جمله یکپارچگی هرچه بیشتر با سیری و امکان استفاده از Reading Lists های سافاری در آن حضور ندارند و از این نظر امکانات کمتری نسبت به رقبای خود ارائه می کند.

باتری و شارژدهی ایفون se

آیفون SE 2020 دارای یک باتری 1821 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی است. البته این رقم از روی محاسبات و با توجه به باتری آیفون 8 بدست آمده است و اپل چیزی در مورد ظرفیت باتری نگفته است. باتری آیفون 8 عملکرد فوق العاده ای نداشت و می توانست تا یک روز دوام بیاورد و در صورت استفاده سنگین، تا عصر باید به شارژ متصل می شد. اما روی کاغذ، آیفون اس ای 2020 باید عملکرد بهتری داشته باشد. چراکه با یک صفحه نمایش با کیفیت پایین تر و همچنین سیستم عامل IOS 13.4 که عملکرد بهتری در مدیریت مصرف باتری دارد روبرو هستیم با این حال اپل گفته است باتری این گوشی به اندازه آیفون 8 دوام دارد که جای تعجب دارد!ما برای تست آیفون SE 2020، در طول روز کار های روزمره ای به جز عکاسی و مرورگری وب انجام دادیم که باعث شد در آخر شب 30 درصد از باتری باقی بماند. همین موضوع باعث می شود متوجه شویم آیفون اس ای 2020 در حالت آماده به کار می تواند به خوبی شارژ نگهدارد. طبق معمول هیچگونه فناوری شارژ سریعی وجود ندارد اما با توجه به حجم کم باتری آیفون اس ای 2020 ، زمان زیادی برای شارژ آن نیاز نیست. پیشنهاد می کنیم برای افزایش سرعت شارژ، یک شارژر سریعتر و پر قدرت تر را به طور جداگانه از اپل خریداری کنید. با شارژر سریعتر می توانید ظرف نیم ساعت تا 50 درصد از باتری را شارژ کنید و ظرف یک ساعت و 50 دقیقه، شارژ باتری به 100 درصد می رسد. آیفون SE 2020 از فناوری شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کند و شما می توانید با خرید یک پد شارژ جداگانه، گوشی خود را صورت بی سیم نیز شارژ کنید.

نتیجه گیری

بازار گوشی های ۴ اینچی اکنون انتخاب های زیادی را پیش روی طرفداران گوشی های کوچک نمیگذارد و اپل ظاهرا بازار مناسبی را برای عرضه ی ارزان ترین آیفون موجود انتخاب کرده است . محصولی که پردازنده و دوربین اصلی همانند پرچمداران سری 6s اپل دارد اما در آن روی سکه پنل صفحه نمایشش عمری ۴ ساله دارد و طراحی آن نیز با همین حدود سن و سال عینا از آیفون ۵ به SE کوچیک کرده است . در نتیجه باید قید داشتن فناوری  3D Touch که اپل در یک سال خیر انرژی زیادی را صرف تبلیغات گسترده آن کرده است را زد. برای کسب اطلاع از قیمت کلیک کنید.

مزایا

  • دوربین خوب
  • عملکرد باتری مناسب
  • قدرت سخت افزاری بالا به نسبت قیمت پرداختی

معایب

  • طراحی تکراری و کهنه
  • دوربین جلوی بسیار ضعیف
  • نبود تکنولوژی  3D touch

نظرات (۱)

  • فروشگاه اپل آیدی
  • سوالی در مورد با اپل آیدی داشتم:
    اپل آیدی آمریکا با اعتبار از کجا تهیه کنیم؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی