دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی اپل آیفون 11

گوشی ایفون 11

اپل بار دیگر فرمول عالی و موفق ایفون XR را تکرار کرد؛ این برند با طراحی گوشی ایفون 11 این فرمول را تکرار کرد و باعث تحولی در بازار آیفون شد.

این اسمارت فون قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد. دلیل آن این است که دارای دوربینی دوگانه و تنوع رنگ بیشتر نسبت به قبل است.

در ادامه شما را بیشتر با این گوشی شگفت انگیز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طراحی و ظاهر گوشی ایفون 11

هر سه آیفون معرفی شده در سال 2019 ، از زبان طراحی مشابه نسل قبل استفاده می کنند. آیفون 11 نیز در زمینه طراحی کاملا مشابه آیفون XR می باشد که اصلی ترین تفاوت آن ها، به تنوع رنگی و طراحی ماژول دوربین بر می گردد. اپل مشابه عادت همیشگی خود، محصول ارزان تر خود را در تعداد رنگ های متنوعی روانه بازار کرده و iPhone 11 نیز در 6 رنگ مختلف عرضه شده است که عبارت اند از: زرد، قرمز، بنفش، سبز، سفید و مشکی.

پنل پشتی آیفون 11 از جنس شیشه می باشد که حس و حالی مشابه با نسل قبلی دارد و ظاهر آن بر خلاف آیفون 11 پرو (مکس)، همچنان براق می باشد که به شدت مستعد جذب لکه چربی دست است. به گفته اپل، مقاومت پنل شیشه ای آیفون 11 در برابر خط و خش و ضربه، بیشتر از نسل قبلی شده است، اما با تمامی این موارد، هنوز هم جنس پنل ها از شیشه می باشد و احتمال شکستن آن ها با ضربه های احتمالی وجود دارد. بنابراین استفاده از کاور های محافظ، به خصوص با در نظر گرفتن هزینه بالای تعویض پنل پشتی در آیفون های جدید، تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.

بهبود بعدی که در بدنه آیفون 11 به وجود آمده است، افزایش مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می باشد؛ به طوری که این محصول موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده و این موضوع به معنای مقاومت 30 دقیقه ای در عمق 2 متری می باشد. این در حالی است که iPhone XR با استاندارد IP67، در عمق 1 متری، مدت 30 دقیقه را دوام می آورد.

ماژول دوربین جایی است که حال و هوای جدید به طراحی پنل پشتی بخشیده است. همانطور که می دانید، آیفون XR از دوربین تکی استفاده می کرد؛ ولی iPhone 11 از دوربین دوگانه با لنز های عریض و فوق عریض استفاده می کند که به صورت عمودی در کنار هم چیده شده اند و داخل یک قسمت مربع شکل قرار دارند. این قسمت مربعی، کمی از پنل شیشه ای بر آمده تر می باشد و با ظاهر ماتی که دارد، از کل پنل پشتی جدا شده است و به غیر از دوربین دوگانه، شاهد قرار گیری فلاش LED و میکروفون ثانویه در این قسمت هستیم.

تغییر دیگری که در پنل پشتی ایجاد شده است، مربوط به حذف شدن نوشته “iPhone” از قسمت پایین و منتقل شدن لوگوی اپل به قسمت میانی می باشد که در مجموع باعث یکنواخت تر شدن طراحی شده است.

در قسمت جلوی آیفون 11 اما شاهد کوچکترین تغییر در مقایسه با نسل قبلی نیستیم. این گوشی از همان نمایشگر 6.1 اینچی با حاشیه های نه چندان باریک و بریدگی بزرگ استفاده می کند که بریدگی آن محل قرار گیری دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و تجهیزات مربوط به تشخیص چهره می باشد. به گفته اپل، شیشه محافظ قرار گرفته روی نمایشگر این گوشی، محکم ترین نسخه استفاده شده بین تمام اسمارتفون ها می باشد که به صورت سفارشی توسط کورنینگ ساخته شده است.

فریم دور دستگاه نیز مثل سابق از جنس آلومینیوم سری 7000 می باشد که ظاهری برس خورده و مات دارد. این در حالی است که آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس از استیل ضد زنگ با ظاهر براق استفاده می کنند که به مراتب مرغوبیت بیشتری دارد. با این حال، آلومینیوم نیز کیفیت بالایی به دستگاه بخشیده و در زمینه وزن، چیزی کمتر از استیل ضد زنگ ندارد! به طوری که وزن آیفون 11 با ابعاد 150.9x 75.7 x 8.3 میلی متری، به 194 گرم می رسد که نشان می دهد با در نظر گرفتن پنل پشتی تخت، این گوشی در زمینه ارگونومی، نمره چندان خوبی نمی گیرد.

گذشته از این موارد، محل قرار گیری سایر اجزا دقیقا مشابه با IPhone XR می باشد؛ روی لبه سمت راست دستگاه، دکمه پاور با اندازه بزرگ وجود دارد که با نگه داشتن آن، می توان به دستیار صوتی siri دسترسی داشت. لبه سمت دستگاه نیز محل قرار گیری دکمه های تنظی حجم صدا و کلید کاربردی silent می باشد که مدست هاست روی گوشی های آیفوو، شاهد حضور آن هستیم. لبه پایینی دستگاه هم میزبان حضور اسپیکر، میکروفون مکالمه و پورت لایتینیگ می باشد که نشان می دهد شرکت اپل همچنان اعتقادی به استفاده از پورت Type-C ندارد.

بررسی گوشی ایفون 11

صفحه نمایش

آیفون 11 نسبت به آیفون ایکس آر تغییراتی داشته ولی در زمینه نمایشگر این دستگاه فرقی با نمونه قبلی خود نمی‌کند. این گوشی از یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD از نوع Liquid Retina بهره می‌برد که در بالای آن یک ناچ بزرگ به چشم می‌خورد و در هر اینچ آن 326 پیکسل وجود دارد.

رزولوشن واقعی صفحه نمایش این محصول اپل 1792*828 پیکسل است که نشان‌دهنده کیفیت مناسب تصاویر می‌باشد بنابراین از این نظر نه ضعیف است و نه قوی. مطمئناً هنگام مشاهده تصاویر و تماشای فیلم یا مطالعه متون، متوجه کیفیت قابل قبول این نمایشگر خواهید شد و چه‌بسا اصلاً به تراکم پیکسلی نسبتاً متوسط آن هم توجهی نکنید. البته توضیحاتی که دادیم تا زمانی پابرجا هستند که شما این دستگاه را در برابر مدل‌های پیشرفته‌ترش یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار ندهید زیرا در آن شرایط خواهد بود که متوجه می‌شوید که رزولوشن این دستگاه چندان هم بالا نیست.

دیگر ویژگی که در آیفون 11 اثری از آن وجود ندارد، قابلیت پخش تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت HDR و Dolby Vision می‌باشد. به نظر می‌رسد دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این باشد که نشان دادن محتواها با کیفیت HDR نیازمند کنتراست بالاست که دست‌یابی به این مشخصه تنها در نمایشگرهای OLED امکان‌پذیر است و از آن جایی که پنل موجود در این گوشی از نوع LCD می‌باشد، نمی‌توانیم عکس‌ها و ویدیوها را با این کیفیت ببینیم.

بر خلاف وجود این ضعف نسبتاً مهم، ویژگی True Tone در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت باعث می‌شود تعادل رنگ سفید با استفاده از سنسورهای نوری شش لایه‌ای برقرار گردد. به علاوه، الگوریتمی که چنین تعادلی به وجود می‌آورد، سبب خواهد شد تا قسمت‌های سفید یا خاکستری صفحه نمایش دقیق‌تر دیده شوند.

ضمن اینکه درست مانند سایر آیفون‌ها، تأخیر لمس آیفون 11 هم روی 120 هرتز تنظیم شده و نرخ بازسازی آن 60 هرتز است.

بر اساس ادعای اپل، نهایت روشنایی این گوشی به 625 نیت می‌رسد و نرخ کنتراست آن هم 1400:1 خواهد بود. در آزمایش‌های انجام شده، عدد به ثبت رسیده برای حداکثر روشنایی این دستگاه 644 و نرخ کنتراست نیز 1500:1 بود.

نمایشگر به کار رفته در آیفون 11 از دقت رنگ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و تفاوت رنگی آن 1.1 می‌باشد ولی در حالت sRGB این رقم به 2.4 افزایش می‌یابد. آیفون 11 دارای توانایی پخش تصاویر با سیستم DCI-P3 است و زمانی که محتوایی این کیفیت را داشت، خودِ گوشی به صورت اتوماتیک سیستم پخش رنگ نامبرده را فعال خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت در مورد صفحه نمایش آیفون 11 این است که حتی اگر شما از حداقل میزان روشنایی یعنی به اندازه 2.3 نیت هم بهره ببرید، دقت رنگ هیچ تغییری نکرده و همان کیفیت بالای خودش را حفظ خواهد کرد.

دوربین

یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که باید در بررسی آیفون 11 اپل به آن اشاره کنیم مربوط به کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی می‌شود. دوربین اصلی iPhone11 برخلاف آیفون XR از دو لنز تشکیل شده که هر دوی آن ها 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F1.8 و F/2.4 را ارائه می‌کنند. لنز دوربین اول و اصلی دستگاه که دیافراگم F/1.8 دارد از نوع واید (Wide) است اما لنز مجهز به دیافراگم F/2.4 آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، HRD، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، عکسبرداری پانوراما (Panorama) و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 24، 30 و 60 فریم در ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی آیفون 11 اپل مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن واقعا نسبت به نسل قبل (آیفون XR) بهتر شده و با دوربین دوگانه این گوشی می‌توان در محیط های با نور مناسب عکس های عالی ضبط کرد. به نظر می‌رسد اپل سعی داشته اختلال کیفیت عملکرد دوربین iPhone 11 با دو نسخه دیگر آیفون های جدیدش یعنی iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max را به حداقل برساند و واقعا هم در این راستا خوب عمل کرده است. عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند هم کیفیت بسیار عالی خواهند داشت و جزئیات تصاویر با بیشترین دقت ممکن ضبط می‌شوند. در محیط های کم نور و تاریک کمی کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند اما با این حال عکس های عالی در این شرایط قابل ضبط خواهند بود که دوربین کمتر گوشی می‌تواند نمونه های مشابه آن را ضبط کند.

در سمت مقابل از یک لنز دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 و سه بعدی TOF به عنوان دوربین سلفی گوشی استفاده شده است که از قابلیت HRD و ضبط عکس های سلفی پرتره و همچنین ویدئو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 اپل مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و نسبت به نسل قبل به مراتب بهتر شده است. در محیط های با نور مناسب عکس های سلفی خیلی عالی با دوربین سلفی دستگاه قابل ضبط هستند و در محیط های کم نور و تاریک همین روند با افت مقدار کمی افت کیفیت ادامه دارد.

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که مربوط به دوربین آیفون 11 می‌شود و باید به آن اشاره کنیم به اپلیکیشن دوربین دستگاه مرتبط خواهد بود. قابلیت های شخصی سازی و فیلترینگ بسیار زیادی توسط اپلیکیشن دوربین آیفون 11 برای ویرایش عکس و ویدیو ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و جالب را برای وی به ارمغان آورند. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که iPhone 11 اپل از نظر دوربین یک گوشی عالی است و با آن می‌توان عکس های بسیار خوبی در محیط های مختلف ضبط کرد. اختلاف کیفیت عملکرد دوربین iPhone 11 نسبت به دو آیفون دیگر سال 2019 (آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس) چندان زیاد نیست و دوربین سلفی گوشی دقیقا همان دوربینی است که در آیفون 11 پرو و پرو مکس هم شاهد بکارگیری آن هستیم.

دوربین گوشی ایفون 11سخت افزار

سریع ترین پردازنده مرکزی و سریع ترین پردازنده گرافیکی شعاری است که اپل برای تراشه جدید خود یعنی A13 Bionic در نظر گرفته است. هر سه آیفون 2019 اپل از تراشه جدید این کمپانی استفاده می کنند که با لیتوگرافی 7 نانومتری پلاس توسعه داده شده و دارای 8.5 میلیارد ترانزیستور می باشد.

همانطور که می دانید، تراشه A12 اپل همچنان یکی از قدرتمند ترین تراشه های موجود در بازار می باشد که توانایی رقابت با تراشه های بکار رفته در گوشی های اندرویدی امروزی را دارد. از این رو A13 اپل تغییرات شگرفی در معماری و طراحی به خود ندیده و شاهد بهبود های کلی در سرعت و مصرف باتری آن هستیم.

پردازنده مرکزی تراشه جدید اپل، از 6 هسته پردازشی تشکیل یافته است که 2 هسته قدرتمند آن در فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف آن در فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز به فعالیت می پردازند. هسته های قدرتمند در این پردازنده، نسبت به نسل قبلی تا 20 درصد سریع تر شده اند و این در حالی است که مصرف انرژی آن ها نیز تا 30 درصد کاهش داشته است.

بعد از پردازنده مرکزی، نوبت به پردازنده گرافیکی می رسد که از همان طراحی 4 هسته ای بکار رفته در تراشه A12 استفاده می کند. اما بد نیست بدانید پردازنده گرافیکی جدید تا 40 درصد در زمینه مصرف انرژی بهینه تر شده و سرعت پردازشی آن نیز تا 20 درصد افزایش داشته است.

در نهایت نوبت به نسل سوم موتور پردازش عصبی می رسد که وظایفی مثل پردازش تصاویر را بر عهده دارد و قابلیت هایی مثل Deep Fusion و Night Mode را در اختیار می گذارد. به گفته اپل، این موتور عصبی تا 20 درصد سریع تر از نسل قبلی بوده و تا 15 درصد مصرف انرژی بهینه تری دارد که نتیجه آن سریع تر شدن امور مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می باشد. ناگفته نماند که آیفون 11 همانند 2 آیفون دیگر معرفی شده، از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می کند که شاید از دنیای اندرویدی عقب تر باشد، اما بر اساس تجربه و با توجه به سیستم عامل بهینه، می توان گفت که عملکرد راضی کننده ای در زمینه اجرای چند وظیفگی در اختیار خواهد گذاشت.برای صحت اداعاهای اپل، سراغ تست های مختلف رفته ایم که در ادامه می توانید آن را ها مشاهده کنید. تست های گرفته شده در زمینه پردازنده مرکزی نشان می دهند که تراشه جدید اپل ادامه دهنده راه تراشه قبلی بوده و در صدر تمامی بنچمارک ها قرار می گیرد. نرم افزار geekbench نشان می دهد که تراشه A13 در زمینه پردازش تک هسته ای حدود 15 درصد و در زمینه پردازش چند هسته ای حدود 20 درصد سریع تر از نسل قبلی می باشد و همچنان با اختلاف خوبی، از بهترین تراشه های دنیای اندرویدی جلو تر می باشد.

نرم افزار

مثل همیشه، سیستم عامل جدید اپل همراه به آیفون های جدید معرفی میشود و بیشترین امکاناتش هم با این دستگاه ها قابل بهره برداری است. حالا هم iOS 13 در آیفون 11 ها به کار رفته که قابلیت های جذابی زیادی دارد.
اولین چیزی که متوجه آن شدیم این است که سیستم عامل حالا شسته رفته تر است و اعلان ها هوشمند شده اند. این یعنی وقتی دستگاه را سایلنت میکنید یا مقدار صدا را تغییر میدهید، پنجره ای که ظاهر میشود، کارآمد تر میشود و جذابیت بیشتری دارد.FaceID هم آپدیت مورد نیاز را دریافت کرده و حالا زاویه دید دوربین بیشتر شده است. حالا دیگر میتوانید تنها با یک نگاه دستگاه خود را رمزگشایی کنید. البته ممکن است هنوز نیاز باشد تا دستگاه را از میز بردارید و به صورت خود نزدیک کنید، ولی به هرحال از FaceID آیفون اکس دو سال گذشته، بسیار بهتر شده است.
لازم به ذکر است که این قابلیت ربطی به سخت افزار ندارد و قرار است در تمام آیفون های سال های گذشته اجرا شود. دیگر قابلیت هایی که در آیفون 11 مشاهده کردیم که با iOS جدید به آیفون های دیگر هم خواهد آمد شامل تایپ سوایپی با کیبورد، Momoji های جدید و کنترل Wi-Fi یا بلوتوث از Control Center است.
این روش جدید تایپ هنگام استفاده یک دستی از دستگاه بسیار کارآمد است. قابلیت تغییر شبکه های Wi-Fi هم بسیار به کار می آید، چرا که دیگر نیاز نیست برای تغییر آن به منوی تنظیمات بروید.

اسپیکر ایفون 11

این دستگاه مانند دو نمونه پیشرفته‌تر خود از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. اولین اسپیکر این گوشی در پایین جای گرفته و میکروفون بالایی هم به عنوان اسپیکر دوم به کار خواهد رفت. خروجی این اسپیکرها تعادل و توازن خوبی دارد. تنها اشکالی که در این قسمت می‌توان متذکر شد، این است که قطعه بالایی بر خلاف قطعه پایینی نمی‌تواند صداها را با کیفیت بیس پخش نماید. به این نکته هم اشاره کنیم که بلندی صدای هر دو اسپیکر آیفون 11 با یک‌دیگر برابری می‌کند.

اپل مدعی شده که اسپیکرهای این محصولش قابلیت پخش صداها را به صورت محیطی دارد و کمتر انحراف خواهند داشت.

آزمایش‌های تخصصی انجام شده نشان داد که اپل در پایین این گوشی از یک میکروفون باکیفیت به عنوان اسپیکر استفاده کرده است در حالی که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس صداها را از طریق اسپیکر بالایی با کیفیت بیس بیشتری پخش می‌کنند و همین اتفاق باعث خواهد شد صداهای پخش شده از این دستگاه‌ها نسبت به آیفون 11 تعادل بیشتری داشته باشند.

به طور کلی کیفیت صدای آیفون 11 بسیار عالی بوده و عمق صدای بیس آن هم فوق‌العاده است. بر این اساس، در پایان آزمایش‌های تخصصی متعدد به این نتیجه می‌رسیم که اسپیکرهای به کار رفته در این محصول اپل جزو موارد باکیفیت بازار به شمار می‌روند.

نمره توصیفی تمامی آیفون‌های سال 2019 “خیلی خوب” است و اگرچه نمی‌توانیم به آنها امتیاز “فوق‌العاده” را بدهیم ولی قابلیت پخش محیطی صداها باعث می‌شود تا این گوشی‌ها را هم‌تراز با سایر رقبای پرچمدار بدانیم.

باتری

یکی از برجسته ترین ویژگی های iPhone XR این بود که بیشترین عمر باتری گوشی موبایل  را بین آیفون های آن سال داشت. در تست هایی که انجام دادیم، در ابتدا تصور کردیم که تست های ما ایراد دارد، ولی همه چیز کاملا درست بود و iPhone 11 هم چنین رویه ای را پیش گرفته است. این دستگاه از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل کرد و به راحتی میتوان از آن انتظار یک روز کامل همراهی را داشت.
در استفاده کم، توانستیم تا 27 ساعت این دستگاه را روشن نگاه داریم. ساعت 8:20 دقیقه صبح آن را از شارژ جدا کردیم، ساعت 11 صبح روز بعد، وقتی قصد استفاده به عنوان هاتسپات را داشتیم، دستگاه خاموش شد. در این 27 ساعت حدود یک ساعت به استریم ویدیو پرداختیم، کمی موزیک پخش کردیم و حدود 45 دقیقه هم با دوربین دستگاه کار کردیم.
در استفاده سنگین تر شامل دانلود اپ و استریم موزیک از طریق بلوتوث و چک کردن مداوم ایمیل ها، بعد از ده شب باتری خالی شد. به طور کلی عمل باتری آیفون 11 به اندازه XR سال گذشته تحسین برانگیز نیست ولی با اینحال از چیزی که از یک آیفون انتظار داریم، بهتر است.

این مقدار از عمر باتری، به هیچ وجه جزو بهترین های بازار نیست، اگر به دنبال دستگاهی هستید که عمر باتری بالایی داشته باشد، باید در سیستم عامل اندروید بگردید چرا که برخی از اسمارت فون های آن عمر باتری تحسین برانگیزی دارد. ولی اگر کاربر اپل هستید، iPhone 11 عمر باتری معقولی ارائه میدهد.
داخل جعبه این دستگاه خبری از شارژر سریع نیست که البته همین باعث کاهش هزینه های تمام شده است. چرا که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max با شارژ های 18 واتی سریعی عرضه میشوند، که بسیار سریع آن ها را شارژ میکند.
برای اینکه تفاوت سرعت آن ها مقایسه کنیم، آیفون 11 را یک بار با شارژ معمولی و یک بار با آداپتور شارژ سریع، شارژ کردیم.

با استفاده از شارژ استاندارد درون جعبه، در بیست دقیقه اول شارژ دستگاه به 10 درصد رسید و همین ریتم هر دو دقیقه یک درصد تا شارژ کامل دستگاه ادامه پیدا کرد.
با استفاده از شارژر سریع اما نتایج خارق العاده بود. در 24 دقیقه اول، شارژ دستگاه از 0 به 35 رسیده بود و شارژ کامل در کمتر از یک ساعت انجام شد. توصیه میشود هنگام خرید iPhone 11 حتما یک آداپتور شارژ سریع هم خریداری کنید.
در آخر لازم به ذکر است که آیفون جدید از شارژ بیسیم هم پشتیبانی میکند، بنابراین حالا کافی است برای خانه یه محل کار خود پد شارژر بیسیم بخرید و هیچوقت نگران کمبود باتری نباشید.

گوشی ایفون 11

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم.

مزایا

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری

معایب

  • ظاهر مشابه با آیفون XR
  • قیمت نه چندان ارزان
  • عدم ارائه شارژر 18 واتی به همراه گوشی

نظرات (۱)

  • فروشگاه اپل آیدی
  • سلام سوالی درباره اپل آیدی داشتم

    اپل آیدی آمریکا با اعتبار از کجا تهیه کنیم؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی