دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ردمی نوت 8

جالب است بدانید که در حال حاضر شرکت شیائومی با عرضه اسمارت فون های ردمی نوت بخش میانی گوشی ها را در بازار به خوبی در دست گرفته است. در این مطلب قصد داریم یکی از گوشی های این گروه را با نام گوشی ردمی نوت 8 به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ردمی نوت 8

ردمی نوت 8 در قاب پشتی از شیشه و در فریم از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی طراحی زیبایی دارد و به خصوص در قاب پشتی کاملا براق است.

قاب جلو و قاب پشتی کاملا تخت هستند و هیچ انحنایی در آن‌ها دیده نمی‌شود. برای اینکه گوشی راحت‌تر در دستان کاربر قرار بگیرد فریم دستگاه کاملا به صورتی خمیده طراحی شده و اندازه بزرگی هم دارد تا تیزی‌های لبه‌های گوشی را بپوشاند.

ردمی نوت 8 در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که ما رنگ سفید آن را در اختیار داریم. در این رنگ قاب پشتی در بخش پایینی از آبی کم رنگ شروع به تغییر رنگ پیدا می‌کند و در بخش بالایی به رنگ سفید می‌رسد.

گوشی ضخامت زیادی دارد و ضخامتش 8.4 میلی‌متر است در کنار اینکه وزنش هم 190 گرم در نظر گرفته شده که وزن کمی نیست. این وزن و ضخامت زیاد در کنار لبه‌های کاملا تخت و البته سر بودن بیش از حد سبب شده تا ردمی نوت 8 گوشی خوش دستی نباشد.

اثرانگشت و کثیفی روی قاب پشتی به جا می‌ماند اما در رنگی که در اختیار ما قرار دارد به هیچ عنوان خودش را نشان نمی‌دهد.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در این گوشی خیلی کم نیستند و کاملا در حد و اندازه یک گوشی میان رده هستند. حاشیه پایینی صفحه‌نمایش به اندازه‌ای زیاد است که شیائومی‌توانسته لوگوی Redmi را در این بخش حک کند.

صفحه نمایش

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد.

در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

گوشی ردمی نوت 8

دوربین

دقیقاً مانند سری ریلمی، ردمی نیز دوربین سه گانه را پشت سر گذاشت و مستقیماً به تنظیمات دوربین چهارگانه خیز برداشت. یکی از تغییراتی که در Redmi Note 8  رخ داده است، در مجموعه دوربین پشت است که تعداد دوربین‌های آن از 2 عدد به 4 عدد افزایش پیدا کرده است. چیدمان کاملاً آشنا است اول (از بالا به پایین) لنز عریض قرار دارد ، سپس دوربین اصلی، بعد از آن دوربین عمق و در آخر لنز ماکرو.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی شیائومی ردمی نوت 8 از سنسور سامسونگ مدل GM2 استفاده می کند. این سنسور بزرگ 1/2.25 اینچ با پیکسل 0.8 میکرومتر است و لنز دارای دیافراگم f / 1.8 است.

کیفیت دوربین گوشی نوت 8 نسبت به سری نوت 7 بسیار بهبود یافته و اصلا قابل مقایسه نیستند و شاید به همین خاطر بوده که در بین کاربران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

لنز عریض دوربین دوم با زاویه 119 درجه ای دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 است. سپس دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد (پیکسل های موجود در این سنسور بسیار بزرگ هستند ، 1.75 میکرومتر). لنزهای آن می توانند از نزدیک 4 سانتی متر فاصله داشته باشند تا بتوانید واقعاً به سوژه های خود نزدیک شوید. آخرین دوربین هم 2 مگاپیکسلی است که برای عمق دهی به عکس ها استفاده می شود.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی f/2.0 برخوردار است و طبق معمول فوکوس آن ثابت است. از طرف نرم افزار ، سه گزینه تقویت کننده وجود دارد – صاف کردن پوست ، بزرگ شدن چشم و لاغری صورت. سلفی های 13 مگاپیکسلی گرفته شده بسیار عالی هستند – جزئیات بسیار زیادی وجود دارد ، رنگ ها و کنتراست عالی هستند ، و دامنه داینامیکی حتی بدون حالت HDR خوب است.

نمایشگر گوشی نوت 8 با رزولوشن 2340×1080 و دارای تراکم پیکسلی 409 پیکسل بر هر اینچ یک صفحه نمایش قدرتمند در هم رده های خود می باشد که هنگام کار با دستگاه به شما دقیقا همان حسی که با یک پرچمدار گران قیمت دارید القا میکند. زاویه دید عریض، فناوری محافظت گوریلا گلس 5، نمایش تصاویر با بالاترین کیفیت و ترکیب رنگ فوق العاده زنده از ویژگی های بارز صفحه نمایش این گوشی محسوب میشود.

در خرید گوشی های شیائومی توجه داشته باشید که کیفیت گوشی های موجود در ایران بسته به نوع پک و ساخت دستگاه متفاوت هستند و درصورتیکه بخواهیم از نظر کیفیت آنها را اولویت بندی کنیم ابتدای امر پک چین و پک گلوبال هستند و سپس پک هند و امارات و… لذا در هنگام خرید به این نکته حتما توجه داشته باشید.

لذا خرید گوشی شیائومی نوت 8 در مقایسه با گوشی های هم رده خود مانند سامسونگ A30s و A50 خرید ارزشمندتری خواهد بود.

لوازم جانبی گوشی شیائومی در بازار ایران به وفور یافت می شود که گوشی شیائومی note 8 از این قاعده مستثنی نیست. پس با همه این تفاسیر نتیجه کلی برتری این گوشی را در بین هم رده های خود دارد.

سخت افزار

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 665 است که در اواسط 2019 به بازار آمد و گوشی‌های اندکی مانند گوشی Mi A3 شیائومی مجهز به آن هستند. هسته‌های با عملکرد بالای این چیپست در مقایسه با هسته‌های داخل چیپست اسنپ‌دراگون 660 نوت 7 به مقدار 200 مگاهرتز سرعت کلاک پایین‌تری دارند.

سپس به پردازنده گرافیکی جدید آدرنو 610 می‌رسیم که متاسفانه قوی‌تر از مدل آدرنو 512 داخل چیپ قدیمی 660 نیست. ولی این پردازنده گرافیکی باید عملکردی در همان سطح با 20 درصد مصرف باتری کمتر داشته باشد.

عملکرد پردازنده در تست چند هسته عالی است و گوشی حتی از اکثر رقبای خود بهتر عمل کرد و تنها چیپست اسنپ‌دراگون 712 گوشی Realme 5 Pro آن را شکست داد. اما نتیجه تست تک هسته قابل توجه نبود و در سطح سایر رقبا قرار می‌گیرد.

گوشی موبایل ردمی نوت 8

اسپیکر ها

نکته خاصی در مورد اسپیکر رد می نوت 8 تی وجود ندارد که بخواهیم به آن اشاره کنیم و فقط باید بگوییم که این قطعه در قسمت پایینی جای‌گیری کرده و صداها را غالباً با شدت زیادی پخش می‌کند.در آزمایش‌های صورت گرفته هم این اسپیکر توانست فراتر از انتظار عمل کند هرچند کیفیت صدایی که از آن می‌شنویم چندان بالا نیست. در صورتی که با بیشترین میزان صوت به فایل‌های صوتی مورد علاقه خود گوش کنید، متوجه این نقطه ضعف خواهید شد.

وقتی یک جفت هدفون را به این گوشی وصل می‌کنید، به راحتی متوجه خواهید شد که کیفیت صداهایی که می‌شنوید دقیقاً با کیفیت شنیده شده از گوشی رد می نوت 8 برابری می‌کند. در صورت اتصال یک اسپیکر اکسترنال هم صداها با کیفیت بسیار بالایی پخش خواهند شد تا باز هم این دستگاه را یکی از باکیفیت‌ترین‌های بازار از این حیث بدانیم.

متأسفانه باید بگوییم که وقتی یک جفت هدفون استاندارد و استریو در این محصول شیائومی قرار می‌دهید، مقداری نویز و انحراف در صداها احساس شده و فرکانس نیز کمی لرزان می‌شود تا عملکرد رد می نوت 8 تی را در این زمینه معمولی تلقی کنیم. بلندی صدا هم با کمی افت روبه‌رو می‌شود ولی همچنان امتیاز بالایی را دریافت می‌کند.

باتری و شارژدهی

برای ردمی نوت ۸ پرو باتری‌ای با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که عملکرد تقریبا خوبی در این گوشی از خودش نشان می‌دهد. با استفاده معمولی از باتری این گوشی می‌توانید ۱ روز و نیم بدون نیاز به شارژ کردن با آن کار کنید و در صورتی که استفاده سنگینی داشته باشید بعد از ۱ روز باید گوشی را شارژ کنید.اگر در مواقع ضروری نیاز به شارژ بیشتر برای باتری گوشی خودتان دارید به کمک قابلیت Battery Saver می‌توانید این زمان را افزایش دهید. با فعال شدن این حالت عملکرد برنامه‌ها در پس زمینه محدود می‌شود و برنامه‌هایی که در بکگراند باز هستند به صورت اجباری بسته می‌شوند که در مصرف کمتر انرژی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8

نرم افزار

اندرویدی که برای ردمی نوت 8 در نظر گرفته شده نسخه 9 است که رابط کاربری می یو آی را روی خودش دارد. در ابتدا که گوشی را خریداری می‌کنید می یو آی نسخه 10 روی آن نصب است اما به محض اتصال به اینترنت نوتیفیکیشن به روزرسانی رابط کاربری جدید برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید از رابط کاربری نسخه 11 MIUI لذت ببرید.

از نظر نرم افزاری با گوشی کاملا هیجان‌انگیز روبرو هستید که امکاناتی در حد و اندازه یک پرچم‌دار دارد.

صفحه قفل دستگاه دو میانبر دارد که یکی به گلنس است و دیگری به دوربین در کنار اینکه یک ساعت بزرگ هم بالای این صفحه دیده می‌شود.

با عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که در این گوشی و در تمام گوشی‌هایی که MIUI روی خودشان دارند این صفحه هم برای نمایش ویجت ها استفاده می‌شود و هم برای نمایش تمامی برنامه‌های نصب شده روی گوشی.

با پایین کشیدن انگشت به سمت پایین صفحه اصلی می‌توانید به نوتیفیکیشن بار دسترسی پیدا کنید که تعداد زیادی سوییچ تنظیمات را داخل خودش جای داده است.

تعامل با گوشی از دو طریق انجام می‌گیرد؛ یکی کلیدهای لمسی داخل صفحه‌نمایش و پایین صفحه و حالت دیگر حرکت‌های جسجری. در حرکت‌های جسجری با سوایپ کردن انگشت روی صفحه‌نمایش می‌توانید در منوها حرکت کنید. به طور مثال زمانی که انگشت خودتان را از سمت چپ یا راست صفحه به داخل هدایت کنید می‌توانید به صفحه قبل برگردید، اگر انگشت خودتان را از پایین صفحه‌نمایش به بالا هدایت کنید به صفحه اصلی منتقل می‌شوید و زمانی که انگشت خودتان را به همین صورت حرکت دهید و رها نکنید لیست برنامه‌های اخیر باز می‌شود.

جمع بندی

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 عالی‌ترین چیپست یا بهترین دوربین‌ها را ندارد ولی تظاهر به بهترین بودن نیز نمی‌کند. با یک میان‌رده بسیار متعادل روبرو هستیم که قیمت بسیار پایینی دارد ولی در تمامی بخش‌ها کیفیت بالایی را نشان می‌دهد. نمایشگر آن بسیار روشن و بزرگ است و می‌تواند به خوبی از عهده اجرای بازی‌ها برآید و تصاویر خوبی در روز و شب بگیرد. دوام باتری آن مانند گوشی‌های قدیم سری نوت ردمی بسیار زیاد است. همچنین باید بگوییم با یک گوشی جذاب روبرو هستیم.

گوشی موبایل ردمی نوت 8

نکات مثبت

  • ظاهر شیک و زیبا
  • کیفیت ساخت خوب
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از میکرو اس دی و جک هدفون 3.5 میلی متری

نکات منفی

  • پردازنده نچندان قدرتمند نسبت به رقبا
  • کیفیت ناخوشایند فیلم برداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی