دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی A30s

پس از گزشت مدتی بعد از ارائه گوشی گلکسی a30 شرکت سامسونگ به عرضه گوشی a30s پرداخت. سامسونگ گروه A خود را با هدف رقابت با گوشی های میان رده به بازار عرضه کرد که جدیدا به نتایج خوبی دست یافته است. این شرکت کره ای با اضافه کردن پسوند s به محصولات خود توانست سهم بیشتری از بازار گوشی را به خود اختصاص دهد. دراین مطلب قصد داریم شما را با نسخه پیشرفته گوشی a30 که با نام a30s عرضه شده آشنا کنیم با ما همراه باشید... .

طراحی گوشی A30S

قاب پشتی دستگاه از پلاستیک ساخته شده در حالی که فریم اطراف فلزی است. با وجود اینکه فریم فلزی برای گوشی‌ای در این سطح قیمتی مزیتی بزرگ به حساب می‌آید اما می‌توان جذاب‌ترین بخش گوشی را قاب پشتی آن دانست که با رنگ‌بندی و طراحی جالبی که برایش در نظر گرفته شده می‌توانید به خوبی به عنوان گوشی‌ای مدرن روی آن حساب کنید. طراحی قاب پشتی به گونه‌ای است که گویی برش‌هایی در این قاب دیده می‌شود اما همه این‌ها با کمک تنوع رنگی برایش به وجود آمده است.

A30s گوشی خوش دستی است و به خوبی به کف دست کاربر می‌چسبد. این گوشی زیبا کمی لیز است اما نه تا آن حدی که خیلی نگرانش باشید. اثرانگشت و کثیفی به شدت روی این قاب باقی می‌ماند.

لنزهای دوربین در قابی جداگانه از قاب پشتی قرار گرفته‌اند که کمی بیرون زده است نه این بیرون زدگی در حدی نیست که موجب آزار شود و نتوانید روی سطح صاف با گوشی کار کنید.از نظر وزنی با گوشی‌ای روبرو هستید که نه خیلی بزرگ و سنگین است و نه خیلی کوچک و جمع و جور. ای 30 اس گوشی‌ای متعادل است که به‌راحتی می‌توانید روی حمل آسان و بدون دردسر آن حساب کنید.

صفحه نمایش

وقتی صحبت از نمایشگر می شود، سامسونگ هیچوقت کاربران خود را ناامید نمی کند. و حالا به نظر میرسد که این میان رده هم از پنل خوبی بهره می برد. Galaxy A30s یک نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولیشن HD+ دارد. برای تعبیه دوربین سلفی یک بریدگی کوچک قطره ای در پنل ایجاد شده و حاشیه پایینی هم کمی ضخیم تر است ولی با اینحال توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را به 84.9 درصد برساند. به طور کلی، کیفیت پنل نمایشگر بسیار خوب است. پنل دستگاه می تواند بسیار روشن شود که هنگام استفاده در محیط تاریک می تواند دردسر ساز باشد. رنگ ها کاملا طبیعی و غنی هستند و کنتراست هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد.اما چه نکته ای در مورد این نمایشگر وجود دارد که دوست داشتنی نیست؟ راستش را بخواهید، مشکل بزرگی نیست ولی به نظر ما رزولیشن 720p باعث شده تا Galaxy A30s چندان ارزش خرید بالایی نداشته باشد. البته کیفیت دستگاه بسیار خوب است، ولی یک پنل 1080p با تراکم پیکسل بالاتر می توانست برای دستگاهی با این قیمت بسیار عالی باشد.

بررسی سامسونگ a30s

دوربین

سامسونگ A30s را می توان به روزرسانی بر پایه دوربین قلمداد کرد چراکه طراحان اَبَر کمپانی سامسونگ برای ارائه ی گوشی میان رده ای با کیفیت بالای عکاسی روی دوربین این اسمارتفون تمرکز کرده اند. دوربین سه گانه با لنز های ۲۵، ۸ و ۵ مگاپیکسلی درست شبیه به گلکسی A50 می باشد. لنز ۸ مگاپیکسلی موجود در این گوشی فوق عریض است و به شما امکان ثبت تصویرهایی با قاب بندی بیشتر را می دهد و سنسور ۵ مگاپیکسلی نیز ویژگی بوکه کردن پس زمینه عکس ها و متمایز ساختن سوژه از فضای پشتی را فراهم می سازد که بیشتر برای ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد. در زیر این سه لنز یه فلش LED قرار گرفته است که می تواند نور را در محیط های کم نور بهتر تنظیم نماید. دوربین سلفی همچون مدل معمولی دارای سنسور ۱۶ مگاپیسکلی است و عکس های نسبتا خوبی را می تواند ثبت کند. از دیگر ویژگی های دوربین این گوشی می توان به ثبت تصاویر پانوراما و HDR اشاره کرد.

نرم افزار

درست مثل سایر اسمارت فون های جدیدی که سامسونگ ارائه کرده، Galaxy A30s هم از رابط کاربری One UI استفاده می کند که بر پایه اندروید پای توسعه یافته که تقریبا هیچ جای انتقادی ندارد. رابط کاربری چندان سنگین نیست، بنابراین کاملا سریع و روان اجرا می شود. همه چیز در این نرم افزار تمیز و شسته رفته است و ناوبری هم کاملا ساده و لذت بخش است. هر ماه یک بسته به روز رسانی امنیتی برای دستگاه منتشر می شود نکته مهمی است.

سخت افزار

در بخش سخت افزار و نیروی پردازشی گوشی A30s سامسونگ باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از پردازنده 14 نانومتری اگزینوس 7904 سامسونگ برای تأمین نیروی مورد نیاز پردازش و اجرای مالتی تسکینگ راحت پشتیبانی می‌کند و با یک رم قابل انتخاب در مدل‌های 3 یا 4 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایت نیز همراهی خواهد شد. خوب است بدانید که حافظه داخلی این گوشی از طریق حافظه میکرو SD نیز قابل ارتقا خواهد بود. در اینجا می‌توانید بیشتر با حافظه‌های میکرو اس دی آشنا شوید.

در بخش پردازش گرافیکی نیز شاهد بکارگیری پردازنده Mali-G71 MP2 خواهیم بود که نمایش تصاویر و فیلم‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد. علاوه بر این‌ها خوب است بدانید که سامسونگ گلکسی A30 اس از طیف گسترده‌ای از اتصالات 4G با VoLTE پشتیبانی می‌کند و به وای فای و درگاه USB نوع C نیز مجهز شده است. همچنین این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 9 پای نیز همراهی می‌شود.

گوشی گلکسی a30s

اسپیکر

برای ای 30 اس تنها یک اسپیکر در نظر گرفته شده که در قاب پایینی گوشی دیده می‌شود. این اسپیکر صدای بلند و مناسبی دارد اما خیلی نمی‌توانید روی کیفیت آن حساب باز کنید به خصوص زمانی که صدا را تا آخر زیاد می‌کنید. اما در محیط‌های شلوغ برای شنیدن صدای اسپیکر کار سختی ندارید.

امنیت

بررسی سامسونگ a30s

دو روش امنیتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که توسط آن‌ها می‌توانید تجربه‌ای شبیه به پرچم‌داران را روی یک گوشی میان رده داشته باشید.

سنسور اثرانگشت اولین روش امنیتی است که سامسونگ برای A30s به کار گرفته است. در این گوشی سنسور زیر صفحه نمایش است و از نوع اپتیکال. سنسور اثرانگشت در این گوشی عملکرد تقریبا مناسبی دارد؛ خیلی کم پیش آمد که سنسور نتواند اثرانگشت ما را بشناسد اما متاسفانه برای این فرآیند شناسایی انجام شود باید مدت زمانی را معطل بمانید تا روند شناسایی صورت بگیرد و این نشان می‌دهد که سرعت بالایی ندارد.

ویژگی امنیتی دیگر تشخیص چهره است. تشخیص چهره در این گوشی به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سخت افزار جداگانه‌ای برایش در نظر گرفته نشده. تشخیص چهره هم عملکرد قابل قبولی از خودش نشان می‌دهد و با وجود اینکه سرعت خیلی بالایی ندارد در شرایط نوری مختلف توانایی شناسایی چهره کاربر را دارد.

باتری

سامسونگ همیشه در تلاش بوده که محصولاتی با باتری‌های قدرتمند را روانه بازار کند. هرچند در میان گوشی‌های پرچمدارش این پیشرفت به کندی صورت می‌پذیرد، اما باید اشاره کنیم که همه محصولات سامسونگ از باتری‌های درخوری پشتیبانی می‌کنند. این موضوع حتی در میان میان‌رده‌های این شرکت کره‌ای نیز مشاهده می‌شود. درواقع ما در سامسونگ گلکسی A30 اس شاهد بکارگیری یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی هستیم که به شارژ سریع 15 واتی نیز مجهز است. همچنین طول عمر آن نیز 32 ساعت خواهد بود.

گوشی سامسونگ Galaxy a30s

کلام آخر

گلکسی ای 30 اس گوشی‌ای در خور توجه است که میان رده‌ای بسیار خوب به حساب می‌آید. عمر بالای باتری از ویژگی‌های خوب این گوشی هوشمند است و در عین حال سخت افزار مناسبی در بخش چیپست هم برایش در نظر گرفته شده و می‌توانید به کمک این سخت افزار به خوبی کارهای روزمره و به خصوص بازی‌های نه چندان سنگین را روی گوشی اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. طراحی مناسب به خصوص در قاب پشتی یکی دیگر از ویژگی‌های دوست داشتنی این گوشی هوشمند است و در کنارش عملکرد مناسبی را هم از دوربین‌ها شاهد هستیم. یکی از ایرادتی که به این گوشی وارد است صفحه نمایش سوپرامولدی است که سامسونگ برایش از کیفیت اچ دی استفاده کرده. اگر سامسونگ از صفحه‌ای با کیفیت‌تر بهره می‌برد می‌توانستیم این گوشی را وزنه بسیار سنگینی در رده میانی بازار بدانیم.

به هر حال Galaxy A30s گوشی‌ای کاملا مناسب برای کسانی است که طرفدار سامسونگ هستند و می‌خواهند برای خرید گوشی هوشمندی در سطح میانی بازار اقدام کنند که به‌راحتی بتواند کارهای روزمره آن‌ها را پشتیبانی کند و نگرانی از بابت باتری هم نداشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی